Осінь (5-6 років)

1. Комплекс ранкової гімнастики.

2. Віночок спілкування.
Ритуал привітання (поєднання пальців з кожним рядком, починаючи з великого):
«Доброго ранку, сонце привітне,
Доброго ранку, небо блакитне,
Доброго ранку, у небі пташки,
Доброго ранку у лісі дубки,
Доброго ранку, люди привітні,
Я вам бажаю, щоб посмішки квітли!»

  • Бесіда за лексичною темою.

Вівторок. Бесіда про осінній ліс. Повідомте дітей: якщо вони дуже захочуть, то уявно можуть потрапити до казкового осіннього лісу. А потраплять вони туди, полетівши за вітром, як осінні листочки. Для цього треба лише повторити чарівні слова (спочатку тихо, потім голосніше і, нарешті, голосно): «Завертіло, закрутило пил, солому, пух. Знизу шило-мотовило, зверху – капелюх» (повторити тричі із підсиленням голосу).

Скажіть дітям, що тепер вони прилетіли до лісу. Запросіть їх сісти зручно на килимок – галявину. Попередьте, що в казковому лісі є хазяїн – Їжачок. Але він не з усіма знайомиться, а лише з тими, хто вміє поводитися тихо, не засмічує ліс, не ламає дерева, не знищує квіти, не розорює гнізда пташок, не топче грибів, навіть мухоморів, бо вони хоч і отруйні, але для багатьох тварин служать ліками.

Гра «Пригощання». Запропонуйте інсценізувати вірш (діти стоять у колі).

Богатир стоїть багатий,Пригощає всіх малят:

Івасика – суничкою,

Оксанку – полуничкою,

Андрійка – горішком,Петруся – сироїжкою,

Катрусю – малинкою,

Василька – лозинкою.

Обраний ведучий (дитина) імітує рухи «пригощання», а на слово «лозинкою»   дитина, котрій по черзі випадає це слово, тікає по колу від ведучого, а він намагається доторкнутися рукою до втікача. Втікач повертається на своє місце.

Четвер. Продовження уявної подорожі лісом. На прогулянці звертайте увагу дітей на ознаки осені: на деревах пожовкло листя; посохли квіти і трава; птахи відлітають у теплі краї; дме холодний вітер; небо стало сірим і похмурим, по небу пливуть хмари; часто ідуть дощі.

Загадки.

Виснуть хмари низько-низько,Опустили вони коси.

Всюди мокро, всюди слизько –

Ходить нашим краєм… (Осінь)

Може форми різні мати:
Коник, качечка, баран…
Дощик з снігом дарувати,
Посміхатись гарно нам.         (Хмара)

 

хмарки в небі знову плачуть,
Слізки капають: кап-кап…
По калюжах радо скачуть
Дітлахи: чалап-чалап…                                    (Дощ)
Голі поля, мокне земля.Дощ поливає, пташки відлітають.

Хто скаже, хто знає,

Коли це буває? (Восени)

Скажіть дітям, що є в осені короткий час тепла і називають його бабиним літом – осінь запрошує в гості літо. А ознакою бабиного літа є павутиння.

2. Навчання грамоти. Ознайомлення із апострофом. Робота із кубиками Зайцева

Вівторок. Гра “Закінчи речення”.

У голуба — … (голуб’ята). У горобця — … (гороб’ята).

У ластівки – … (ластів’ята). У солов’я – … (солов’ята).

Придумування слів зі складами.

М’Я – м’яч, м’ясо, м’ята, м’який.

П’Я – п’ять, п’ята, п’явка, п’ятак, п’ятірка, п’ятниця.

В’Я – в’янути, в’язати, В’ячеслав.

Четвер. Повторення вивченого. Звуковий аналіз слів. Словниковий диктант.

3.ФЕМУ. 

 Вівторок. 

Вправа «Порівняй кульки».

На столах у дітей дві картки із зображенням кульок (на першій чотири кульки, на другій – три), знаками «=».

–       Розгляньте кульки. Як ви думаєте, кульок однакова кількість? Перевірте це самостійно. (Діти умовно олівцем з’єднують кульки в пари.) Що ви помітили? Одна кулька залишається без пари. А це значить, що кульок різка кількість.

–       Як ви гадаєте, чи правильно буде між кільками покласти знак «=»? (Ні.)

–       Чому? (Знак «=» ми ставимо, коли кількість предметів рівна.)

–       Щоб позначити, що кількість предметів неоднакова, ми закреслюємо знак «=».

Діти виконують завдання. Наприкінці обговорення доцільно ще раз повторити, коли використовують знаки «=» і «≠».

Вправа на орієнтування в просторі.

Дітям роздається чотири смужки: одна велика білого кольору та три маленькі синього, жовтого й зеленого кольорів. Запропонуйте дітям викласти смужки в такому порядку: спочатку біла, ліворуч від неї – синю, праворуч від білої – жовту, праворуч від жовтої – зелену. (Можна виконати вправу декілька разів, щоразу змінюючи розташування смужок.)

Четвер.

Вправа «Перетвори фігуру». Для виконання вправи знадобиться трафарет. Що може бути круглої форми? Прикладіть трафарет до аркуша. Обведіть кілька кружечків. Спробуйте перетворити їх на будь-які предмети. Якщо дітям важко виконати завдання, вихователь надає індивідуальну допомогу.

Цифровий диктант. Вирішення елементарних прикладів.

 5. Художня праця. Пластилінова аплікація «Дерева», Малювання «Дощ».

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *