Ігри на автоматизацію звуків для дошкільнят

Всім відомо, що починаючи із раннього віку гра – це не лише забавка, а потужний інструмент пізнання навколишнього світу. саме гра пробуджує у дитини інтерес до того чи іншого виду заняття. А якщо дитині цікаво – то вона автоматично це краще сприймає та запам’ятовує.

До трьох років у мовленні дитини мають вже бути сформовані всі звуки, окрім свистячих, шиплячих та сонорних. Якщо ви хочете своєму малюку допомогти у освоєнні проблемних звуками, то у нагоді стануть спеціальні навчальні  ігри. Вони допомагають дитині зрозуміти артикуляцію звуків за наслідуванням від дорослих. 

Дидактичні ігри на артикуляцію свистячих звуків [с], [с’], [з], [з’]:

Гра 1. «Чарівний гномик».

Мета. Формування правильної артикуляції звука [с], [с’], [з], [з’].

Хід гри

До дітей приходить гномик, якого зачарувала чарівниця і він не може правильно вимовляти слова. Щоб його розчарувати діти повинні правильно повторити все, що він каже: са, сі, зу, су, се, зі, зо, си, су, за.

Гра 2. «Веселі змійки».

Мета. Формування артикуляції звука [з], [з’], [с], [с’].

Хід гри

Діти уявлять себе змійками і промовляють – с-с-с, потім м’яко – с’-с’-с’. Раптом змійкам набридло тільки сичати і вони вирішили госно промовляти – з-з-з; з’-з’-з’.

Гра 3. «Повітряна кулька».

Мета. Формування артикуляції звука [с].

Хід гри

Діти стають в коло і «здувають» і «надувають» кульку зі звуком с-с-с, сходячись і розходячись в колі.

Гра 4. «Веселі звуки».

Мета. Формування артикуляції звуків [з], [з’], [с], [с’].

Хід гри

До дітей в гості приходить ведмедик-пустун. Він не хоче тільки ревіти, а хоче навчитись говорити інші звуки. Він вимовляє звук с, а в нього виходить м’яко с’. Діти повторюють артикуляцію звуків, вчать ведмедика говорити. (те саме зі звуками [з], [з’]).

Дидактичні ігри на артикуляцію шиплячих звуків [ш], [ж], [ч], [щ]:

Гра 1. «Лялька спить».

Мета. Формування артикуляції звука [ш].

Хід гри

Дитина тримає на руках ляльку і колихає її. Після слів «Лялька заснула» дитина прикладає пальчик до рота і промовляє: ш-ш-ш.

Гра 2. «Бджілки».

Мета. Формування артикуляції звука [ж].

Хід гри

Діти-бджілки промовляють ж-ж-ж. На слова  «дощ почався» діти замовкають і закриваються руками. На слова «Сонечко вийшло» знову промовляють ж-ж-ж.

Гра 3. «Паровозик».

Мета. Формування артикуляції звука [ч], [ш].

Хід гри

Діти імітують рухами паровоз і промовляють ч-ч-ч-ч. На сигнал  (піднята рука) паровоз зупиняється: ш-ш-ш.

Гра 4. «Пузир».

Мета. Формування артикуляції звука [ш].

Хід гри

Аналогічно до гри «Повітряна кулька», тільки діти вимовляють звук [ш].

Дидактичні ігри-вправи на артикуляцію сонорного звука [р].

Гра 1. «Мотоцикл».

Діти сидять на стільчиках і імітують їзду на мотоциклі: р-р-р.

Гра 2. «Вертоліт».

Діти імітують політ вертольота. Руками імітують рухи мотора і промовляють: р-р-р.

Гра 3. «Ведмідь».

Імітація ревіння ведмедя.

Гра 4. «Собака».

Імітація гарчання собаки.

Дидактичні ігри на артикуляцію звуків [дж], [дз].

Гра 1. «Бджілки і джмелі».

До дітей в гості прийшли казкові бджілка і джміль. Дітям пропонують звернутися до них їх мовою, промовляти: дж-дж-дж.

Гра 2. «Чарівні картинки».

Дитині розглянути картинки, де зображено бджілку, дзеркало, джерельце, джмеля і голосно назвати їх.

Гра 3. «Чарівний гномик».

Діти допомагають гномику, якого зачарувала зла чарівниця, і який тепер вимовляє лише звуки дз, дж, промовляючи їх правильно.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *