Ігри з блоками Дьєнеша+роздатковий матеріал

Логічні блоки Дьєнеша – надзвичайно цікавий ігровий матеріал для дітлахів віком від 2 до 8 років. Якщо найменші з ним можуть просто гратися, викладаючи малюнки геометричними фігурами, то для старших заняття можна перетворити у захоплюючу ігрову пригоду.

Детальніше про самі блоки та суть методики можна дізнатися у презентації

Щоб скачати натисніть на посилання ↑

Автор пропонує дуже багато простих та цікавих ігор. Але головне, про що потрібно пам’ятати – це зацікавленість дитини дидактичним матеріалом.. Набагато цікавіше малюкам допомагати тваринкам чи лялькам, ніж дорослим людям. Тому використовуйте ігрові ситауції з іграшками.

  1. Перед малюком викладають більше трьох різних фігур. Дитина повинна охарактеризувати основні властивості фігур і запам’ятати їх. Далі дитина відвертається, а дорослі можуть поміняти місцями фігури, прибрати одну з фігур або замінити одну фігуру новою. Завдання дитини полягає в тому, щоб помітити які зміни відбулися з фігурами.
  2. Весь навчальний матеріал педагог поміщає в тканинний непрозорий мішок. Малюк повинен дістати з мішка на дотик всі великі або всі маленькі фігури. Педагоги можуть продумати різні варіанти вправ, аналогічні вище запропонованим завданням.
  3. Продовжіть з дитиною ланцюжок, чергуючи блоки за розмірами, кольорами, товщині або формі. Наприклад: синій, червоний, синій і т. д. Викладайте з малюком ланцюжок так, щоб поруч знаходилися фігури аналогічні за розміром, різні за формою й кольором і навпаки. Дорослі можуть скласти безліч варіантів вправ, які допомагають дитині оволодівати навичками порівняння, вміннями аналізу і синтезу.
  4. Малюкові потрібно до кожної фігури знайти пару за розміром, формою, кольором чи товщині. Наприклад, великий трикутник синього кольору бере в пару маленький синій трикутник і т. д.
  5. Перед дитиною батьки мають вісім блоків і під один із них поміщають скарб у вигляді вирізаної картинки або монетки. Малюк повинен задавати дорослим різні навідні запитання, щоб швидше знайти скарб. При цьому батьки мають право відповідати односкладово: так чи ні. Після аналізу всієї отриманої інформації дитина вгадує місце скарбу. В ході гри дорослі змінюються з малюком ролями: дорослі вгадують місцезнаходження скарбу, а дитина відповідає на навідні запитання.
  6. В мішечок з щільної тканини педагог ховає одну з фігур, а малюк з допомогою різних навідних запитань і отриманих відповідей здогадується про форму, розмір, товщину і колір захованого блоку.
  7. На відстані один від одного викладають два блоки і три блоки. Далі пропонують дитині порівняти, з якого боку блоків більше, а якого менше.
  8. Педагог в ряд викладає шість різних фігур. Завдання дитини полягає в тому, щоб сформувати нижній ряд так, щоб під фігурами перебували протилежні фігури. Вони можуть відрізнятися кольором, розмірами або формами.
  9. За допомогою дидактичного матеріалу можна з малюком грати в «Доміно». Для цього всі фігури порівну діляться між учасниками. Кожен з гравців по черзі робить хід. Якщо у дитини немає необхідної фігури, то він пропускає хід. Переможцем стає той гравець, у якого не залишилося фігур.

Методика передбачає ігри не лише із геометричними фігурами, але і використання спеціальних альбомів із завданнями.

Альбом з картками для найменших можна скачати ТУТ

Альбоми для старших дітлахів ТУТ і ТУТ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *