Осінь (2-3 роки)

1. Віночок спілкування

  • Ритуал привітання з бубном:

«Добрий ранок, добрий ранок,
Будемо співать співанок,
Сядем дружно ми у круг,
Я твій друг, і ти мій друг»

  • Перекличка, діти називають хто прийшов на заняття.
  • Вірш про частини тіла.

Познайомтесь я дитина,
Хоч маленька, а людина
Всі частини тіла знаю
Називаю й визначаю:

Є у мене голова
І вона творить дива,
Шия голову тримає,
Повертає й нахиляє.

Є у мене дві руки-
Це мої помічники,
А непосидючі ноги
Прокладають в світ дороги.

Тулуб з’єднує частини,
Є живіт у мене й спина,
А хребет всьому основа
Ось така моя будова.

  • Ранкова зарядка

Прокидаюсь вранці-рано

І гукаю з кухні маму,
Потім усіх по-порядку
Я гукаю на зарядку.

Погукав березу з двору,
З нею ми ростемо вгору—
Ростемо, гойдаємось
До неба торкаємось.

Оглянулися. До кімнати
Стали ліньки прилітати.
Ми руками помахаєм
Їх усіх порозганяєм

Потім песик завітав
І сказав з порога: Гав!
Гав-гав-гав! Гав-гав-гав!
Кицю-Муру налякав.

І ведмедик клишоногий
Висунувся із барлога
Розламав на річці кладку—
Поспішає на зарядку.

І метелик прилетів,
Крильцями пошелестів,
Попід стелю покружляв
І дрімоту геть прогнав.

Потім пристрибали зайці—
Скік-поскік, скік-поскік.
Аж від зайців-пострибайців
Остаточно сон утік.

  • Артикуляційна гімнастика.

I. Комплекс вправ для губ і щік:

А) Розтирання, поплескування, пощіпування щік.
Б) Хом’як. Надути дві щоки
В) Хом’як голодний. Щоки втягнути.
Г) Рот закритий. Бити кулачком по надутих щоках, внаслідок чого повітря виходить з силою і шумом.

II. Вправи для губ:

А) Посмішка. Посміхаючись утримувати губи, так щоб зубів не було видно.
Б) Огорожа. Утримувати губи в усмішці, стулити в природному прикусі зуби, так щоб вони були видні.
В) Трубочка з губ . Витягніть губи, вперед імітуючи трубочку.
Г) Комбінація «Посміжка», «Огорожа», «Трубочка»

III. Вправи, що розвивають рухливість губ.

А) Легке кусання зубами спочатку верхню, услід ніжнюю губи.
Б) П’ятачок. Зробити вправу трубочка і пересувати губи вліво – управо, крутити по кругу.
В) Конячка незадоволена. Потік повітря, що видихається, активно і легко направити до губ, поки вони не почнуть тремтіти. Виходить звук, схожий з пирханням коня.
Г) Сховати дві губи

Пальчикові ігри (за муз. Методикою Железнових)

  • Тренажери для рук. Чарівний мішечок,у якому сховані: еспандер, телефон з кнопочками, бульбашкова плівка, конструктор малий, який треба розібрати із 4 блоків, конструктор великий (аналогічно), кляцати ручкою кожним пальцем окремо, стружити олівці
  • Д/г за лексичною темою

Понеділок.

Робота із календарем природи. Повідомлення про те, що відсьогодні осінь. Бесіда за картинками про ознаки осені.

Гра «Вітерець» Педагог роздає дітям підвісні листочки і пропонує спочатку легенько, а потім сильно подути на них.

Вправа «Погода в восени». Виконують мами з дітьми. «Восени гріє сонечко ( гладити по плечах дітей), дме легкий вітерець (провести пальцями по спині). Та ось хмарки закрили сонце, почав накрапати дощик (стукати пальцями), здійнявся вітер (терти спину), почалася злива (енергійно стукати пальцями по спині), град (кулаками). Але що це? Буря вщухає (усе в зворотному порядку). Злива переходить у дрібний дощик, буря перетворюється на дрібненький вітерець. І надворі знову світить сонечко».

Середа. 

Рухлива гра «Перейди калюжу».«Калюжами» будуть великі аркуші паперу, розкладені на підлозі. По сигналу біжимо з одного кінця кімнати до іншого і назад, оминаючи калюжі, щоб ніжки «залишилися сухими».

Гра «Сортування». Дітям дається завдання розділити жолуді та каштани на дві купки.

П’ятниця.

Гра «Австралійський дощ»

– В Австралії піднявся вітер (терти долоні).- Починає накрапати дощ (клацання пальцями).- Дощ посилюється (почергове плескання по грудях).- Починається справжня злива (плескання по ногах).

– А ось гроза, справжня буря (тупотіння ногами).

– Але що це? Буря почала вщухати (плескання по ногах).

– Злива перетворюється на дощ (плескання долонями по грудях).

– Рідкі каплі падають на землю (клацання пальцями).

– Вщухає вітер (терти долоні).

– З’являється сонечко (руки догори).

 Гра «Осіннє деревце».На макет дерева, за допомогою прищіпок необхідно прикріпити листочки.

Гра «Запасливий їжачок». За допомогою фетрового коврика прикріплюється їжачок, діти збирають для нього запаси на зиму (яблука, гриби тощо). Робота із липучками.

Гра «Цукерки». У коробки з-під цукерок необхідно розкласти «цукерки-каштани».

ФЕМУ.

Понеділок.

Гра «Листочки». Сортування листочків різного кольору.

Середа.

Д/г «Осінні візерунки». Викладати каштанами та жолудями доріжки.

П’ятниця. Перегляд мультфільму. Прищепковий театр.

Художня праця.

Понеділок. Аплікація «Дерева». Уміння скручувати ковбаски. Виготовляти об’єкт з декількох деталей.

Середа. Тістопластика «Листочки».

П’ятниця. Творча робота із використанням вати і ниток. «Хмарки і дощ».

Хмарка

Ритуал прощання. З бубном відстукати по складах «До-по-ба-че-ння», загасити свічку, лопати мільні бульбашки.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *