Осінь (3-4 роки)

Ранкова зарядка

Раз-два-три-чотири
Будем вчитись що є сили,
Розімнемо спинку трохи
Вправо-вліво, на всі боки.
І вперед нагнемось легко,
Нам до пальців недалеко.
Піднімемо ніжку праву
І тримаємо поставу.
А тепер піднем ліву –
Опускаєм, і красиво

Стрибати почнем, щоб ніжки
Гарно бігли по доріжкам.
Руки вгору піднімемо
І повітря наберемо.
Опускаєм рученята
І почнемо працювати.

Понеділок.

Робота із календарем природи. Повідомлення про те, що відсьогодні осінь. Бесіда за картинками про ознаки осені.

Бесіда про осінній ліс. Повідомте дітей: якщо вони дуже захочуть, то уявно можуть потрапити до казкового осіннього лісу. А потраплять вони туди, полетівши за вітром, як осінні листочки

 Гра «Вітерець» Педагог роздає дітям підвісні листочки і пропонує спочатку легенько, а потім сильно подути на них

Гра «Пригощання». Запропонуйте інсценізувати вірш (діти стоять у колі).

Богатир стоїть багатий,Пригощає всіх малят:

Івасика – суничкою,

Оксанку – полуничкою,

Андрійка – горішком,Петруся – сироїжкою,

Катрусю – малинкою,

Василька – лозинкою.

Обраний ведучий (дитина) імітує рухи «пригощання», а на слово «лозинкою»   дитина, котрій по черзі випадає це слово, тікає по колу від ведучого, а він намагається доторкнутися рукою до втікача. Втікач повертається на своє місце.

Середа.

Продовження уявної подорожі лісом. На прогулянці звертайте увагу дітей на ознаки осені: на деревах пожовкло листя; посохли квіти і трава; птахи відлітають у теплі краї; дме холодний вітер; небо стало сірим і похмурим, по небу пливуть хмари; часто ідуть дощі.

Рухлива гра «Перейди калюжу».«Калюжами» будуть великі аркуші паперу, розкладені на підлозі. По сигналу біжимо з одного кінця кімнати до іншого і назад, оминаючи калюжі, щоб ніжки «залишилися сухими».

Гра «Сортування». Дітям дається завдання розділити жолуді та каштани на дві купки.

П’ятниця.

Гра «Австралійський дощ»

– В Австралії піднявся вітер (терти долоні).- Починає накрапати дощ (клацання пальцями).

– Дощ посилюється (почергове плескання по грудях).

– Починається справжня злива (плескання по ногах).

– А ось гроза, справжня буря (тупотіння ногами).

– Але що це? Буря почала вщухати (плескання по ногах).

– Злива перетворюється на дощ (плескання долонями по грудях).

– Рідкі каплі падають на землю (клацання пальцями).

– Вщухає вітер (терти долоні).

– З’являється сонечко (руки догори).

 Гра «Осіннє деревце».На макет дерева, за допомогою прищіпок необхідно прикріпити листочки.

Гра «Запасливий їжачок». За допомогою фетрового коврика прикріплюється їжачок, діти збирають для нього запаси на зиму (яблука, гриби тощо). Робота із липучками.

Гра «Цукерки». У коробки з-під цукерок необхідно розкласти «цукерки-каштани».

Підготовка руки до письма.

ДощІнтегроване заняття . Диференціація и-і в складах

Понеділок.

Прослухайте склади. Скажіть, який голосний ви чуєте. а) Пи. ти, ми, си, ри, ди, б, ки; б) пі, ти, мі, сі. рі.ді. бі, кі   «Як вимовляються приголосні, які ви чули спочатку і потім? (Твердо, м’яко)

Повторити склади за педагом. Пи – пі – пі, ти – ти – ти си – си – сі ри -ри -ри ди – ді – ди.

Запишіть склади в два рядки: з и – в першу, с і – в другу. Ми, сі, си, мі, ри, ри, ти, ти, ки, ки, чи, пі, пи, ли.

Середа

Закінчіть слова, дописавши букву и чи і. Ног …, стол …, книг …, мак …, сир …, сан …, бус …, кур …, ків.., сухар..

Закінчіть слова, вставивши склади, дані в дужках. Гри … (би), ли … (пи), піс..(ні) , ру … (ки), ри … (би), ла. .. (пи),

Ми..(ші)

ФЕМУ. 

Понеділок.

Сьогодні ми з вами продовжуємо подорожувати. Відгадайте загадку – і довідаєтеся, на чому ми поїдемо.

Один паровозик, а вагонів багато.

Що це, скоріш підкажіть нам, малята?

(Потяг.)

Педагог звертає увагу дітей на зображення паровоза.

–       Скільки паровозів у потязі? (Один.)

–       Скільки може бути вагонів? (Багато.)

Педагог прикріплює картинку вагона.

–       Скільки вагонів у потязі? (Один.)

–       Чого більше (менше): вагонів чи паровозів? (Порівну.)

Педагог викладає картинки в такому порядку: над потягом – сонечко, праворуч від потяга – гриб, ліворуч – ялинку, біля ялинки – квітку.

–       Розкажіть, що ви бачите навколо потяга? Назвіть кожен предмет. Подумайте, що спільного між предметами? (Педагог підводить дітей до того, щовсіх предметів по одному.)

–       Вирушаємо в дорогу. Хто з вас їздив на потязі? Як правильно дізнатися, у який вагон слід сідати? (Відповіді дітей. Педагог підводить до того, що потрібні квитки із зазначеним номером вагона.)

–       Як ви думаєте, який номер буде у вагончика в нашому потязі? (1) Чому?

–       А як показати, що в нас один вагон? (Можливі відповіді дітей.)

–       Для цього є спеціальний математичний знак – цифра 1.

Педагог демонструє картку із цифрою 1.

Письмо цифри 1.

Середа.

Гра «Лісові гості».

–       До нас прийшла Сорока-білобока та привела із собою друзів.

Педагог виставляє плоскі фігури тварин: зайця, білки, вовка, їжака, ведмедя.

–       Вони побачили нас і розгубилися, адже їм ніколи не зустрічалася така кількість дітей. Тваринам стало цікаво, скільки хлопчиків і дівчаток сьогодні у групі.

Педагог пропонує дітям визначити, кого в групі більше, кого менше. Якщо дітям важко, педагог пропонує дітям утворити пари: хлопчик – дівчинка. Залежно від того, кому не вистачило пари (хлопчикові чи дівчинці), визначають, кого більше. Після цього педагог пропонує кожній групі обрати по одній особі: хлопчика, який буде лічити дівчаток, і навпаки – дівчинку, яка полічить хлопчиків. Під час лічби педагог звертає увагу на те, щоб діти-ведучі не забули полічити й себе. У такий спосіб закріпляється кількісна лічба.

–       А тепер давайте довідаємося, скільки тварин привела Сорока? (Педагог показує фігурки тварин, а діти хором лічать.)

–       Хто стоїть першим? (Заєць.) Другим? (Білка.) тощо.

Закріплюється порядкова лічба.

–       Хто стоїть перед їжачком? А після білки? тощо.

Педагог просить дітей згадати, на чому подорожувати минулого заняття. Коли діти дадуть відповідь на запитання, педагог викладає паровоз і один вагончик.

–       Як ви думаєте, чи зможемо ми разом з усіма тваринами вміститися в одному вагоні? (Відповіді дітей.)

–       Що треба зробити?

Педагог акцентує увагу на тому, що необхідно додати вагон. Скільки стало вагонів? (Два.)

–       У якому поїдемо ми з вами? (У першому.)

–       А наші тваринки? (У другому.)

–       Покладіть перед собою стільки жовтих кружечків, скільки вагонів було спочатку.

–       Скільки вагонів ми додали? (Один.)

–       Покладіть перед собою один зелений кружечок.

–       Скільки всього вагонів у потязі? (Два.)

–       Скільки всього кружечків перед вами?

–       Як отримали число 2? (До одного предмета додали ще один.)

Письмо цифри 2

 Гра «Стежка».

–       Наші лісові гості вирішили прогулятися по галявинці. Перед ними дві стежки: широка – для ведмедя й вовка, вузька – для зайчика, білочки, їжачка. А от де яка, звірі не знають. Як їм допомогти? (Варіанти відповідей.)

Педагог пропонує дітям узяти дві смужки зеленого й синього кольорів.

–       Як перевірити, де широка смужка, а де вузька?

Якщо дітям важко обрати спосіб вимірювання, вихователь пропонує прикласти зелену смужку до синьої.

–       Якого кольору широка смужка? Вузька?

–       Якою піде вовк і ведмідь? А якою – заєць, лисиця, білка? (Відповіді дітей.)

П’ятниця. Перегляд мультфільму. Прищепковий театр.

Художня праця.

Понеділок. Аплікація «Дерева». Уміння скручувати ковбаски. Виготовляти об’єкт з декількох деталей.

Середа. Тістопластика «Листочки».

П’ятниця. Творча робота із використанням вати і ниток. «Хмарки і дощ».

Хмарка

 

Ритуал прощання з бубном відстукати по складах «До-по-ба-че-ння». Затушити свічку

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *