Водойми України. Мешканці водойм. 5-6 років

1. Віночок спілкування.
• Ритуал привітання (поєднання пальців з кожним рядком, починаючи з великого):
«Доброго ранку, сонце привітне,
Доброго ранку, небо блакитне,
Доброго ранку, у небі пташки,
Доброго ранку, зелені дубки,
Доброго ранку, люди привітні,
Я вам бажаю, щоб посмішки квітли!»


• Бесіда за лексичною темою.
– Дітям пропонується відгадати загадку:
Моря і річки наповняє
І в небі теж вона літає.
А як обридне їй літати,
То буде землю напувати .
(ВОДА)
Вчитель: Для того, щоб з’явився навіть найменший струмок, потрібна вода, яка з’являється із талого снігу, або джерела, яке дзюркоче під горою.
– Якими найчастіше бувають струмки?(вузенькими, довгими та мілкими). Але згодом вони стають ширшими, і струмки перетворюються на річку – широку, глибоку. А зараз ще одна загадка:
Їде пані в срібному жупані
А на тому жупані латка на латці.
(РИБА)
– Що може риба робити?
– Без чого не може жити?
– Взимку рибки плавають чи сплять?
– Якого хижака бояться річкові риби?
Але річка біжить, біжить і кудись дівається, а куди саме? На це питання нам допоможе відповісти наступна загадка:

Навкруги вода – а з питвом біда?
(МОРЕ)
– Чому в морі біда з питною водою?
– Хто найгрізніший хижак морів?
– Що ви знаєте про акулу?
– Що допомагає рибам керувати під водою?
– Що то за тварина, а не рибина?

Відгадайте загадку про жителя моря:

Він завжди живе у морі
Любить рибу полювать.
Молоком своїм поживним
Вигодовує малят.
Він пірнає і стрибає
До людей прихильність має.
Він розумний між тварин,
Ну, а звуть його (ДЕЛЬФІН).

– Чим дельфін дихає?

– Після бесіди діти розглядають картинки за лексичною темою (річка, море, жителі наших водойм) з коментарями вчителя.
Д/г «Море – річка»
Вчитель називає рибу, а діти відповідають, де вона мешкає, наприклад: акула-море; карась -ріка і т.д.).
Гра «Живі слова»
Вчитель роздає дітям кубики Зайцева і кличе:

«ВО – іди сюди!»
«ДА – іди сюди!»
Що ми написали: ВО-ДА.
Отже, діти, ми з вами виклали те слово без чого жителі водойм не можуть жити і розмножуватись.

2. Навчання грамоти
Буква «ю», позначення нею сполучення звуків [йу]. Велика та маленька літери Ю ю.
– Знайомство з буквою ю, пояснення вчителя про позначення нею сполучення двох звуків [йу]. Пояснення про те, що буква «ю» може позначати і один звук [у] та м’якість попереднього приголосного.
Д/г «Склади букву»
Вчитель пропонує дітям розрізані на кілька частин вивчені до цього букви, які необхідно скласти як пазли і сказати, що це за буква.

Фото0856    Фото0858
Д/г «Склади квітку»
Мета:
вправляти дітей у читанні слів різної складності, та умінні виділяти перший звук у словах, співвідносити його з буквою; розвивати фонематичний слух, виховувати любов до природи.
Обладнання: серединки квіток з написаною буквою, пелюстки зі словами.
Хід гри
Вчитель звертає увагу на килимок, і пояснює дітям, що на галявині сумують серединки від квітів. Сильний вітер відірвав пелюстки і переплутав їх. Пропонує дітям повернути кожній квітці її пелюстки. Діти повинні взяти пелюстку, прочитати слово, яке на ній написане і покласти пелюстку біля відповідної серединки.
Ускладнення:
Вчитель пропонує квіти з більшою кількістю пелюсток, та слова з більшою кількістю складів.
3. ФЕМУ
Таблиця додавання і віднімання числа 1. Складання і розв’язування задач. Повторення складу чисел 9, 10. Вимірювання і порівняння довжин відрізків.
– Робота на роздатковому матеріалі з математичними завданнями.

85514812_Risunok__7_        st12      i    st14ladybugmath
4. Художня праця
Пластилінова аплікація «Рибка» (вівторок)
Малювання «Рак» (четвер).

5. Перегляд мультфільму

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *